ELA,
LAB, CCOO, UGT, ESK eta USO sindikatuek Bizkaiko txartel bakarra
sortzea eskatzen dute, herritarren joan-etorriak errazteko, zerbitzu
hobea eskaintzeko, eta sektoreko enpleguari eta lan-baldintzei
eusteko asmoz.
Sindikatu
sinatzaileen ustez dena delako ibilbide bat egiteko ordaindu
beharreko prezioa berdina izan behar da, erabiltzen den garraiobidea
zein den kontuan hartu gabe. Gaur egun hori ez da horrela, ibilbide
bera egiteko 4 edo 5 prezio desberdin egon daitezke-eta.
Gure
iritziz herri-erakundeek garraio publikoa sustatu behar dute; azken
finean, gizartearen eta ingurumenaren onerako izango baita. Gogora
ekarri nahi dugu, orain dela egun gutxi, Bizkaiko Garraio
Partzuergoak berak jakitera eman zuen txostenean esandakoa. Horren
arabera garraio publikoari esker 600 milioi eurotik gora aurreztu
dira, eta 4.200 bat lanpostu -zuzeneko eta zeharkako- sortu dira.
Albiste horrek akuilatu egiten gaitu kalitatezko garraio publikoa
sustatzera.
Garraio
publikoa pertsona guztien eskubidea izan behar da; eta norbaiten
errentak galarazten du eskubide horretaz baliatzea, garraio publikoa
egokitu behar da errenta apalen eskueran utzi arte. Zenbat eta
errenta apalagoa izan, orduan eta merkeagoa prezioa.
Lehenago
aipatu dugunez, garraio publikoak kostuen aurrezkia dakarkio
gizarteari; horregatik, dagoen enplegua, eta sortu behar dena,
kalitatezkoa izan behar da, eragin ona izan dezan Bizkaiko
langabezia-tasa ikaragarrietan.
Esandako
guztia kudeatze eta gauzatze aldera, beharrezkotzat jotzen dugu
Garraio Agintaritza bakar bat sortzea Bizkaian, erakunde guztiak eta
enpresa eragileak koordinatzearren, eta herritarrei eskaintzen zaien
zerbitzua kalitatezkoa eta eskuragarria izan dadin, mugikortasuna
gizarte-kohesiorako tresna baita.
Horregatik
guztiagatik, ELA,
LAB, CCOO, UGT, ESK eta
USO sindikatuok
Bizkaiko txartel bakarra lehenbailehen sortzea eskatzen dugu. Horren
bidez lortuko den hobekuntza garraio publikoaren, erakundeen,
orokorrean gizarte osoaren eta sektoreko langileen onerako izango
delakoan gaude.
Bilbao,
2014ko martxoaren 20a.
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Los
sindicatos ELA, LAB, CCOO, UGT, ESK y USO, solicitan la creación de
un billete único para toda Bizkaia, para favorecer la movilidad de
la población, ofreciendo un servicio de calidad al ciudadano,
respetando las condiciones de trabajo y los empleos del sector.
Los
sindicatos firmantes entendemos que, sea cual sea el medio de
transporte que el usuario o usuaria utilice, si este es para hacer un
mismo recorrido, el precio debe ser el mismo. Esto hoy en día no se
da, pudiendo tener hasta 4 o 5 precios diferentes para hacer el mismo
recorrido.
Entendemos
que las instituciones deben potenciar el transporte público, puesto
que ello redundará en beneficio para la sociedad y para el medio
ambiente. Queremos recordar que hace escasas fechas el propio
Consorcio de Transportes de Bizkaia elaboraba un informe según el
cual se ahorraba más de 600 millones de euros y se creaban unos 4200
empleos directos e indirectos desde el transporte público. Ello nos
refuerza en la idea de impulsar el transporte público de calidad.
El
transporte público debe ser un derecho de todas las personas y si la
renta que cada cual percibe, no permite ese derecho, se debe adecuar
el transporte público para que las personas con rentas bajas puedan
utilizarlo, por ello decimos que a menor renta menor precio.
Como
hemos mencionado anteriormente, la propia existencia del transporte
público supone un ahorro de costes para la sociedad, es por ello que
el empleo que exista o se cree debe ser un empleo de calidad, ya que
ello influira en las alarmantes tasas de para que hoy en día tenemos
en el Herrialde de Bizkaia.
Para
que todo ello se pueda realizar y gestionar, vemos necesaria la
creación de una Autoridad de Transporte único para Bizkaia que
coordine a todas las instituciones y empresas operadoras, para dar un
servicio de calidad y accesible al ciudadano, ya que la movilidad es
un instrumento de cohesión social.
Por
lo anteriormente expuesto, los sindicatos ELA,
LAB, CCOO, UGT, ESK y USO solicitamos
la creación del Billete Único en Bizkaia a la mayor brevedad
posible, entendiendo que con ello conseguiremos una mejora de
servicio de Transporte Público que redunde en instituciones,
sociedad en general y trabajadoras y trabajadores del sector.
En
Bilbao a 20 de marzo